Blogger Blog Açma Rehberi - Kişisel Blog Nasıl Açılır

Herkesin kısa süre içerisinde para kazanmak için belirlediği hedeflerinin olduğunu biliyorum. Blog yazarak para kazanmak isteyen herkes için detaylı bir rehber zaten hazırlamıştım. Ancak bu yazımda sizlere kişisel blog nasıl açılır gibi soruların cevabına değinmek için daha detaylı bir yazı hazırlamak istiyorum. Kişisle blog nasıl açılır ve Blogger'da blog nasıl açılır gibi soruları hadi biraz detaylandıralım. Blogger blog açma rehberi başlıklı bu yazım ile artık sitenizi 5 dakika içinde kolaylıkla kurabilirsiniz. Blogger blog açma rehberi içeriğimde kullandığım bütün görseller bana aittir. Sizlere daha iyi bir içerik oluşturmak adına bu görselleri kullanmaya karar verdim.

İlk olarak bir mail hesabınızın olması gerektiğini hatırlatmam gerekiyor. Arkadaşlar bildiğiniz kısımlar olabilir. Ancak rehber niteliğinde bir yazı olacağı için olabildiğince yeni arkadaşlarımız için detaylı olarak gitmek istiyorum. Seo  nedir ve nasıl yapılır sorularınız için bu yazımı okumanızı da tavsiye ederim. Site içi seo ve site dışı seo için de bu içerikleri incelemenizde fayda görüyorum.

Blogger Blog Açma Rehberi Adım Adım


Adım adım gitmek gerekirse öncelikle buraya tıklayarak bir giriş yapalım. Ardından karşınıza gelen Blogger sayfası aynı aşağıdaki görselde ki gibi olacaktır. Ortada gözüken yeni blog sekmesine tıklayıp gelen yeni penceredeki bilgileri de hep birlikte girelim.

bloggerda blog nasıl açılır
Blogger Blog Açma Rehberi Adım 1

Arkadaşlar söylediğim üzere yeni blog kısmına tıklayalım. Ardından karşımıza gelen başlık, adres ve tema gibi seçeneklerin hepsini değerlendireceğiz. Kişisel blog nasıl açılır diye sorduğunuz için bu siteyi ona uygun kurmak istiyorum. Ayrıca sorularınızı burada yer alan yorumlar kısmında veya Twitter hesabımdan bana iletebileceğinizi unutmayın.

blog nedir nasıl açılır
Blogger Blog Açma Rehberi Adım 2

Evet arkadaşlar bu gibi başlıklar ve alan adı belirleyerek blog oluştur seçeneğine basacağız. Ancak belirtmek istiyorum ki ben burada rastgele olarak isim olarak salladım. Kişisel blog nasıl açılır diye bir açıklama yaptığım için anahtar kelimeler veya başka şeylere takılmadım. Amacım zaten sosyal medyadan kullanıcı çekmek olacağı için Google sonuçlarından kişisel blogların başarı yakalaması oldukça zor oluyor. Blog oluştur seçeneğinden sonra sitemiz direk olarak aktif hale gelecektir. Blogger'da nasıl blog açılır sorusunu bu kadarla bitti diye sananlar yanılıyorlar. Henüz her şey daha yeni başlıyor. 

kişisel blog nasıl açılır
Blogger Blog Açma Rehberi Adım 3

Arkadaşlar artık blogumuzun şablonu ve her şeyi oluşturuldu. Yani sitemiz aslında şu anda aktif olarak hizmet veriyor. Peki, bütün bunların yanı sıra sitemizde başka hiçbir işlem yapmayacak mıyız? Hayır, elbette bazı işlemlerin sitenin seo uyumlu bir işlevi olması için uygulanması gerekiyor. Kişisel blog olsun veya olmasın her halükarda bu işlemleri yapmanız gerekiyor.

Sitenizin seo ayarlarının yapılmamış olması çok büyük bir problem olacaktır. Kişisel blog nasıl açılır konusunu seçtiğim için bütün seo ayarlarından bahsetmiyorum. Ancak bütün seo ayarlarına bu siteden ulaşabilirsiniz. Yani tek kaynak olsun istemeyenler için diyorum.

Blogger Seo Ayarları Nasıl Yapılıyor? 


Detaylı bir rehber olacağını en başta zaten söylemiştim. Sıkılmadan bütün ayarları değiştirmeniz gerektiğini belirtmek istiyorum. Öncelikle html ayarlarını düzenlemeden önce Blogger panelinden yapmamız gereken ayarlara gelelim. En aşağıda yer alan ayarlar sekmesine tıklayalım. Ardından arama tercihleri alt sekmesine bastığımızda böyle bir ekran sizleri karşılayacaktır.

Blogger Seo Ayarları nedir nasıl yapılır
Para Vermeden Blogger Blog Açma Rehberi Adım 4 

Arkadaşlar bu aşamayı yapmamızın nedeni şudur. Eğer ki yazılarınızda description diye bilinen bir meta tagını sürekli elle eklemek istiyorsanız buna gerek yoktur. Ancak en sağlıklı yöntem bu olduğu için hepinizin uygulamasını tavsiye ederim. Blogger'da blog nasıl açılır ve uygulanması gereken adımların tamamını bu şekilde anlatmaya devam edeceğim.

Yalnız resimde bilerek 150 karakterden fazla açıklama girdim. Bu durumda kabul edilmeyeceğini anlamanızı istiyorum. Yani burada yer alan açıklamayı maksimum 150 harften oluşacak biçimde ayarlamanız gerekiyor. Yani resimdeki gibi 150 karakter fazlası olursa size hata verecektir. Şimdi sırada tema aşaması yer alıyor. Arkadaşlar tema sekmesine tıklayıp şu sayfaya ulaşmamız gerekiyor.

Blogger ücretsiz blog açma rehberi
Ücretsiz Blogger Blog Açma Rehberi Adım 5

Ardından karşımıza çıkan bu alanda HTML'yi Düzenle sekmesine tıklamamız gerekiyor. Blogger blog açma rehberi yazımın en önemli kısımları bu noktalardır. Lütfen bu aşamalarda hata yapmayın. Aksi takdirde sitenizde ciddi sorunlar meydana gelebilir.

ücretsiz Blogger kişisel blog oluşturma
Blogger Ücretsiz Blog Açma Rehberi Adım 6 

Blogger blog açma rehberi niteliğimizin en önemli kısmına gelmiş bulunmaktayız. Buradan bütün seo ayarlarını yapabileceğimizi bilmeyenler için şimdi yavaş yavaş anlatmaya başlıyorum.

Blogger Seo Ayarları HTML Üzerinden Nasıl Yapılıyor?


Arkadaşlar açmış olduğunuz html sayfasına öncelikle herhangi bir yerine bir kere tıklayın. Ardından ctrl+f tuşuna basarak arama kısmını açıp şu kodu aratın <title><data:blog.pageTitle/></title> bu kodu sildikten sonra işleme sildiğimiz kodun yerine aşağıdaki kodu yapıştırıp devam ediyorsunuz. Kod bilgilerini tek tek yazmamak adına şu adresten aldım.
<b:if cond= 'data:blog.pageType == &quot;index&quot;'>
<title><data:blog.title/></title>
<b:else/>
<title><data:blog.pageName/></title>
</b:if>
Ardından bu kodları yapıştırdıktan sonra artık sitemizin yazıları yazı başlığı:Site adı şeklinde gözükecektir. Normalde ise Blogger bunu yapmıyor. Daha çok Site ismi:Yazı başlığı şeklinde olan yazılar ise okuyucular tarafından hiç beğenilmiyor.

Arkadaşlar bu ayarların hepsi işinize yaramayacağı için istediğiniz ayarları seçebilmek adına şu adrese bir göz atmanızı tavsiye ederim.

Ayarları bu şekilde yapmanız gerekiyor. Ancak kodları bulamıyorsanız. Panik yapmayın. Kodlar otomatik olarak o tema için ayarlanmış olabilir. Bazı temaların desteklemediği durumlarda olabiliyor. Ayrıca Blogger bu ayarların yanı sıra artık en önem verdiği konuyu mobil olarak duyurdu. Şimdi de biraz bu konudan bahsetmek istiyorum.

Google Seo Uyumlu Mobil Temalar İstiyor


Arkadaşlar Blogger blog açma rehberi yazımın belki de en önemli kısmına geldik. Artık Google seo uyumlu bir temaya olan ilgisini gösterdi. Ancak artık bu ilgiyi masaüstü temaları yerine mobil temalara bırakmaya karar verdi. Blogger blog açma rehberi yazımda bu konuya açıklık getirmek istediğim için bilerek bu içeriği hazırladım.

Google'ın yayınladığı son algoritmaya göre artık mobil uyumlu olmayan temalar sitelerin geri plana düşmesine neden olacaktır. Mobil kullanımı kötü olan temalara Google breadcrumb gibi hatalar ve uyarılar vermeye başladı. Bu uyarılar ise son zamanlarda herkesi çok ciddi geriyor. Ancak ne yapacaklarını bilmeyenler için açıklık getiriyorum. Aşağıdaki görselde Blogger'ın kendi teması olan bir temanın mobil ayarlarını yapma tuşuna bir göz atın.

blogspot açma rehberi
Blogger Blog Açma Rehberi Adım 7 
Normalde sağ tarafta yer alan mobil temanın altında ayarlar tuşunun olması gerekiyordu. Ancak ücretsiz Blogger teması bu seçeneğe izin vermiyor. Doğal olarak temayı Google kendi güncellediği için Breadcrumb hatası Blogger ücretsiz temalarında alınmıyor. Ancak ücretli tema almış arkadaşlar temalarını satın aldıkları platformdan güncelleme talep ettiklerinde durumun en kısa sürede düzeldiğini görebilirler.

Blogger blog açma rehberi başlıklı yazımın sonuna geldik. Seo uyumlu detaylı bir yazı yazma rehberi hazırlamayı düşünüyorum. Blogger üzerinden hazırlayacağım bu rehberi görmek isteyenler lütfen yorum atsınlar. Blogger blog açma rehberi başlıklı yazım gibi bol görselli olacağını temin ederim. Arkadaşlar yorum yaparak destek olmayı lütfen unutmayın.

Ayrıca bazı Wordpress kullanan arkadaşlar seo uyumlu makale nasıl yazılır konusunu sizler içinde ele alacağım bir makale olacak. Sizlere özel de bir içerik en kısa zamanda hazırlayacağım. Ücretsiz blog açmak konusunda daha çok istek geldiği için Blogger platformunu tercih ettim. Ancak sizinde istekleriniz olursa Twitter veya buradaki yorumlar içerisinden bana ulaşıp ne yazmamı istediğinizi belirtebilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar