Google Trends Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Google, arama motorlarında güncel takip yapan web siteleri için harika bir alternatif sundu. Google Trends nedir sorusu da bu aralar bu yüzden sürekli gündemde kendini gösteriyor. Google Trends ne işe yarar diye soran arkadaşlar şimdi adım adım ilerleyerek görsellerle Google Trends nedir sorusunu cevaplandıracağım. Seo araştırmaları yapan arkadaşlar için harika bir aracı markadır. Google Trends anlık bilgi akışı sağladığı için çok popüler bir aracıdır. Google Trends anlık veri akışı sağladığı için bir nevi Google Analystic'e benzetilebilir. Google Trends nasıl kullanılır şimdi bilgi almaya başlayalım. Google Trends nedir yavaş yavaş inceleyelim.

Google Trends Ne İşe Yarar ?


Hızlıca görseller üzerinden anlatıma başlamak istiyorum. Ancak bir açıdan kendimize özgü bir anahtar kelime belirleyelim ki araştırma yapabilelim. Yazımın ana amacından çıkmış olacağım biraz ama örnek olarak Seo kelimesini seçelim. Artık basit prosedürler olan Gmail hesabınızla giriş yapma kısmını boşuna anlatmayacağım.

Google trends nedir


Arkadaşlar resimde gördüğünüz gibi arama kısmına Seo yazdığımda bana belirli hacimleri göstermiş oldu. Ancak Seo kelimesi üzerinden anahtar kelime belirleyip sitemi geri sıralarda görme ihtimalim çok yüksek olduğu için bu kelimenin bakalım popüler olarak günümüzde en çok hangi benzerleri aratılıyor. Şimdi sayfayı aşağı doğru kaydıralım.


Google Trends nedir

Google Trends Nasıl Kullanılır?


Arkadaşlar bu yeni başlığı bilerek açtım. Şimdi yukarıda anlattığım şeyler kelime seçimlerimiz için çok önemliydi. Ancak birazda işin coğrafyasından bahsedelim istiyorum. Örneğin belirli bir şehir için haber sitesi oluşturdunuz. Yani blog fikirleri içerisinden birisini seçip bu alana yönelen bireyler için bu kısmı bilerek anlatıyorum. Şimdi aşağıdaki görselde Türkiye haritası üzerinden neyi araştırdığınız gözler önüne serilecek. 


Google Trends ne işe yarar


Asıl konumuzu anlatmaya çalışıyorum. Google Trends nedir sorunuza olabildiğince cevap verdiğimi düşünüyorum. Basit bir konu olduğunu düşündüğüm için fazla uzatmanın bir mantığı yok. Google Trends ne işe yarar ufak bir fikir sahibi olduysanız. Daha detaylı bir şekilde kullanmaya başlayabilirsiniz. Ancak tek kelime olarak ifade etmeye çalışın. Yani uzun öbekli kelimelere pek uygun arama sonucu bulamazsın. Eğer ki beğendiysen e bir zahmet yorum yaparsın artık.


Yorum Gönder

0 Yorumlar